Untitled #244

Francisco López présente une pièce littéralement immersive réalisée à partir d'enregistrements environnementaux sur et sous-marins dans les rivières Paraná et Paraguay (Argentine and Paraguay). D'une durée de 55 minutes, la pièce oscille entre des vagues de basses fréquences et des craquements aigus irréels, de moments de manipulation de fréquences proches de l'inaudible ou de sons plus tangibles d'animaux et d'insectes.

Francisco López presents a quite literally immersive recording "created from evolution of original environmental recordings done at multiple underwater and abovewater locations in the Paraná and Paraguay rivers (Argentina and Paraguay). The piece runs for 55 minutes oscillating through waves of subbass to intensely unreal and dry hi-pitches crackles, passages of near inaudible frequency manipulation and more tangible, captivating animal/insect sounds.
 


Francisco López a créé un style singulier et concentré musicale centrée autour des environnements sonores immersifs qui cherchent à approfondir les capacités d'écoute de l'utilisateur, vers une "écoute profonde du monde". Ses performances live sont souvent réalisées dans l'obscurité totale et les yeux bandés afin de réduire l'impact visuel de la performance, exigeant de l'auditeur de se concentrer davantage sur la musique elle-même. Beaucoup de ses pièces sont basées sur les drones, la dynamique allant de très fort au presque inaudible.

Francisco López has created a singular and focused musical style centered around immersive sonic environments which are intended to strengthen and enhance the user's listening capabilities. His live performances are often performed in complete darkness and he has also been known to distribute blindfolds to the audience in order to reduce the visual impact of the performance, requiring the listener to concentrate more fully on the music itself. Although many of his pieces are based on drones in one way or another, the dynamics range from very loud to nearly inaudible.

franciscolopez.net